Ett facit är alltid ett facit

Det är mycket jag inte tycker om men det värsta måste nog vara när någon ljuger, hur man som människa kan ljuga en annan människa rätt upp i ansiktet och bara låtsas som ingenting, vart finns samvetet hos dessa människor undrar jag. Jag säger inte att jag är perfekt, för självklart har jag dragit någon vit lögn eller halvt dragit på sanningen, men aldrig att jag skulle ljuga om något som jag vet skulle kunna såra eller skada en annan människa. Men om det gällde en ärlig ting nog fan skulle jag ha stake nog till att säga sanningen istället för att stå och göra mig själv till åtlöje. För hur bra eller hur mycket man än ljuger så kommer ändå alltid sanningen ifatt en.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Denise Spelbacken

..Låt oss skåla för oss & för människorna som har oss. Förlorarna som hade oss, och de lyckliga som kommer möta oss.

RSS 2.0