Dagar blir till veckor och veckor till månader

Tron på att bloggandet skulle bli min nya sysselsättning gick i stup ganska snabbt så nu tar vi och gör ett nytt försök, får se om det går bättre denna gång annars lägger vi nog ner detta.

Vet egentligen inte vart jag ska börja eller vad jag ska skriva. Kanske har det inte någon betydelse kanske handlar det bara om att man för en stund får släppa greppet om allt och bara försöka skriva ner tankar och funderingar.  Nyligen träffade jag på en person som haft stor inverkan på mitt liv, både på gott och ont och jag kunde för första gången förstå att även det onda kunde föra med sig någonting positivt. För lever man ett liv utan motgångar kan man aldrig växa som människa och det är väl bland det viktigaste, att växa sig starkare och våga tro på sig själv. Motgångar förknippas ofta med bakslag och det är nog ofta så det känns i själva stunden när motgången är ett faktum men i det långa hela så utvecklas det ofta till någonting positvit som för en framåt i rätt riktning. Det kan ta dagar, veckor, ja kanske till och med år att inse att ont och gott inte alltid går hand i hand med varandra men det är när de skiljs åt som vi lär oss vilka vi egentligen är.

Framtiden har nu tagit form och det känns både spännande och roligt.
Samtidigt som jag vet att detta kommer att innebära ett helt nytt kapitel i mitt liv.
Men det finns fortfarande en del saker som jag måste avsluta innan jag går vidare,
vissa detaljer som kommer påverka framtiden mer än andra.

Bise / ds

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Denise Spelbacken

..Låt oss skåla för oss & för människorna som har oss. Förlorarna som hade oss, och de lyckliga som kommer möta oss.

RSS 2.0