En vecka i Narvik

som ni m'rker s[ har jag vart lite d[lig p[ att uppdater men det 'r f;r att Emma och Malins dator har havirerat lite s[ internet funkar inte. Men nu har jag f[tt l[na datorn av min granne, as shysst.
Kan ber'tta lite snabbt om livet h'r uppe. Bor i en hubel som det kallas det 'r helt enkelt bara ett rum s[ delar man k;k och dusch med andra vilket 'r v'ldigt vanligt h'r i Narvik, verkar inte som om det finns n[gra l'genheter h'r. Har iaf tre grannar tre karlar i 40 [rs [ldern p[ k;pet 'r de varken svenskar eller norskar s[ de komunicerar med mig p[ taskig engelska och en annan 'r dum och svarar p[ svenska, haha Ja kanske inte det b'sta. Men i vilket fall som helst 'r de hur shysta som helst. De har fixat s[ att jag f[r en egen tv p[ rummet och s[ har de fixat en dator som jag kan h'nga p[, hur bra som helst. Har nu jobbat i en vecka p[ hotellet och det g[r alla tiders, r'tt sk;nt att bara strosa runt f;r sig sj'lv och slippa t'nka p[ hur man ser ut, det 'r ju iaf ingen som ser 'n. Den enda stora skillnaden mot Sverige 'r att de inte 'ter n[gon lunch h'r, utan man tar n[gon macka bara , fast det 'r r'tt bra f;r man f[r ta pauser n'r man vill s[ ja det 'r ett r'tt fritt arbete m[ste jag s'ga.
ut;ver det s[ har vi vart p[ krogen i helgen ocks[ som jag redan n'mtn men eftersom jag tog det lungt p[ fredag s][ t'nkte jag supa mig dritt full p[ l;rdagen och ha skit roligt, men tyv'rr misslyckades allting ganksa snabbt. f;rfesten var v'ldigt trevlig m[ste jag s'ga det var jag, Emma, Malin, Kattis, Alladin och bj'rrn . Alladin och bj'rrn l'rde oss lite nya ;lspel som vi t'nkte bjuda p[ i log'rn, speciellt 'lgen, haha. Men n'r vi drog till kafferiet som krogen heter s[ varade bara min vistelse i ca 10 minuter, m[dde inte katjing kan vi v'l s'ga. S[ en annan gick hem medans alla andra var kvar och festade fram till sju p[ morgonen. Men nu drar vinterfesten i narvik ig[ng n'sta helg s[ d[ j'vlar ska vi kalasa hade vi t'nkt. 'r tydligen ett j'vla drag h'r d[. s[ ni som t'nkt h'lsa p[ oss skulle ha gjort det under den veckan, lite sent p[t'nkt nu kanske.

Lite skvaller h'rifr[n kan vi bjuda p[ ocks[. Emma B har dejtat en Norman tv[ g[nger nu under den h'r veckan, Yngve heter han och s'gs vara ett riktigt kap, 'ven enligt Malin s[ Emma har lyckats rij'lt. En annan har tyv'rr inte sett han och kan inte uppge n[gon information, men jag tror det verkar vara en bra gut.

Kan jag s'ga att jag saknar fr;ken nyling en hel del, tycker verkligen att du ska komma hit. Jag trivs som fisken i vattnet och de tror jag 'ven du skulle g;ra. F;resten Malin har jag sett en rek karl som jobbar p[ WE butiken i k;pcentret, Emma s'ger att han ser menl;s ut, men det var v'l inget nytt. haha.

Till sist vill jag bara skriva till min mor och far att jag saknar er i min vardag, v'ldigt mycket!

Massa k'rlek / ds


Kommentarer
Mallan Snyggast i Varlden Schmidt

HAHA yngve fan va sott wixner har ju en kompis i Norge som heter Snorre harlig isbrytare pa slkatmiddagen haha :D Ni verkar ha det underbart och det gldjer mig ta hand om er! Pussss

2009-03-07 @ 19:38:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Denise Spelbacken

..Låt oss skåla för oss & för människorna som har oss. Förlorarna som hade oss, och de lyckliga som kommer möta oss.

RSS 2.0