Rock and roll


Denna vecka har vart en av de slitsammaste på länge, men samtidigt ger det bra utdelning när dte kommer till pengar så det är ju bra. Fredag kväll är här och vi sitter bara och mirmyser framför dumburken och det känns riktigt skönt kan jag lova, Emma ska på jobb snart så då ska jag gå hem och sova och jag känner att jag kommer slockna direkt. Förövrigt så väntas det lite Äventyr för mig och Emma, I morgon blir det att dra ut på krogen, ska nog först på förspiel med pålle och gänget sen får vi se om det blir kafferiet eller lite större plats vi hamnar på, kvittar faktiskt har lika trevligt på båda ställena. Själva äventyret drar igång på söndag då vi ska bege oss till hardstad för att bo på hotell och ta en utekväll där borta, Alla krog kedjor här uppe drar dit och festar loss och det kalaset får jag och Emma delta i, känns riktigt bra. 


För er som vill veta hur det gick för Emma och henns plankning in på 50/50 festen kan jag berätta att det inte gick så bra. Hon försökte ett antal gånger men blev nekad alla gånger och till sist blev vakterna så förbannade att de hotade med att ringa polisen, Emma tog det med en klackspark och hängde utanför hela kvällen i spöregnet. Men kan tillägga att hon ändå var riktigt nöjd med kvällen.


I onsdags var vi föresten på Malmen och såg på fotbolls finalen och det var då ett jävla liv vill jag lova och en annan satt där med Man - united tröja, Silje tyckte jag skulle ha en sådan på mig för att stödja laget, visserligen är inte jag speciellt intresserad av det där, men har faktiskt fått ett större intresse efter vår tripp hit. men i vilket fall som helst var jag rätt nöjd, fick ju Ronaldo tröjan, festligt. Inte lika festligt att de förlora, bord sparkades omkull och glass öste ner på golvet som det vore regn, folk här uppe har temprament. Men en upplevelse vill jag lova.  Kanske ska jag och Emma börja satsta lite mer seriöst på vårt fotbolls intresse.


Jag är där jag går med dig
genom mörker och hällande regn
Genom höstens tröga grind
genom vårens varma vind
till det sista havet min vän    


Kärlek
/ ds


Kommentarer
gandhi

tack gør dom fina orden dennis!

2009-05-30 @ 01:19:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Denise Spelbacken

..Låt oss skåla för oss & för människorna som har oss. Förlorarna som hade oss, och de lyckliga som kommer möta oss.

RSS 2.0