Leverera - informera


Nu har jag inte uppdaterat på evigheter och det är så svårt att skriva en sammansatt text om allt så istället gör jag nog några flikar så får man väl läsa bäst fan man vill de man tycker är intressant eller ej.


Boende: vi bor i en tre på 68 kvadrat meter mitt i kristiansands centrum och det har ju sina fördelar eftersom man har nära till precis allt. Vi har en halv minut till jobbet och kanske två minuter till krogarna som vi brukar besöka samt att vi verkar bo i nått slags party hus, för tydligen verkar det vara lite fest här och var runt om i lägenheterna om helgerna. Dock finns det ju nackdelar så som att vi bara använder 2/3 av lägenheten, det mindre sovrummet bara står där, vi har nog max vart in och vänt där tio gånger så för tillfället har vi det som föråd, ja de låter lite överskattat och det är det. så är det någon som känner sig sugen på att flytta ner så är det bara att hojta till. Kan även berätta för er som undrat över gasolen att vi nu har fixat den och kan äntligen laga mat på spisen igen dock var det inte utan motgångar, fick gå tre vänder till bensinstationen för att allt krångla och när vi väl kom hem kunde vi ite koppla på den för det bara krångla. men igår var nog gud på vår sida för då gick allt som på räls. Spisen fick vi att funka och trots att vi jobbat hela dagen tog vi oss i kragen och hade stor städning i hela lägenheten.

Jobb: Just nu jobbar vi på ett cafe geheb, det är  nog den största cafe kedjan i kristiansand skulle jag tippa på. Bara i centrum så har de tre fik och det verkar vara populärt. Jobbar på det som ligger i mitten av alla tre och trivs väldigt bra. Har riktigt trevliga arbetskolleger, de flesta av dem är i vår ålder så det finns mycket att prata om och det är alltid trevligt att knyta na vänskapsband. I själva jobbet så är det upp och ner hur stressigt det är, vissa dagar kan det vara full rulle hela dagen och vissa dagar kommer det i vågor, ibland är det lungt med folk och helt plötsligt är det fullt och kön blir bara längre och längre. Men som sagt det går bättre och bättre för varje dag och nu börjar vi få kläm på det mesta. Kommer fortfarande ihåg de första dagarna, man skulle lära sig alla olika bröd och kak sorter och som om inte det skulle vara nog skulle man kunna hitta alla dessa på datorn. vi har lärt oss att göra cafe latte, espresso, smothie och allt sånt, de enda vi fortfarande är rätt halv taffliga på är den där cuppencinon, det är näst intill omöjligt att få till den när det väl gäller. Kan även berätta att vi har ett stammis gäng på ca 10 gubbar som alltid kommer klockan halv nio även fast vi öppnar nio, dock inte på onsdagar för då kommer de lite senare och det är för att "ledaren" i gänget är och simmar på morognen så då blir alla lite sena dit, haha. Ja de är rätt charmiga och helt facinerade av mig och Emma eftersom vi är Svenskar, de brukar till och med fråga efter oss när vi inte är där. Sen har vi serverat kändisar också dock är det ingenting jag och emma fattat eftersom vi inte fått reda på det förens efteråt. jag har tydligen serverat en kille som är fotbolls proffs som spelar i det norska landslaget och som alla vet vem det är, dock inte jag. Sen är det en kille som kom tvåa i idol som är in och vänder en till två gånger i veckan och det har då inte jag och emma fattat alls, men det är ju kul att vi har någon som helst koll på kändis världen i norge. Skulle nog inte ens fatta om norska kungen kom in att det var han.

uteliv: Ja utelivet har vi hunnit känna på några gånger och vi har en stor fördel av att Maria bor här så vi kan hänga med henne och hennes kompisar ett riktigt trevligt gäng måste jag säga. Utbudet på krogar är en helt annan femma än vad falun har att erbjuda. Här finns det så pass många att man inte riktigt kan hålla kolla på vart allt ligger, jag har då ingen riktigt pejling nu på vart vissa ligger. Kankse för att vi inte besökt alla än. Men vi har hunnit besöka Harveys, pir6, kick, charlies, rederiet & ett till ställe som jag inte riktigt kommer ihåg namnet på. Vi har även blivit uppmanade av vår arbets kollega May britt att testa på spot, ska tydligen vara ett av norges bästa uteställen. Men mest har vi hängt på harveys och det är helt galet, tror de felsta buschen borna skulle känna sig hemma där. Det är ett rätt litet ställe men mäkta populärt är nästan alltid fullproppat och då menar jag fullproppat. Folk står och trängs med varandra och man har svårt att komma fram vissa gånger. Men de spelar riktigt bra musik och man dras lätt med i stämningen. Plus att man får känna på turklands känslan när man får dansa på bord och bänkar dock är det nästan lite vildare här för glas kraschas och öl flyger och man har tur om man kommer ut från krogen helt torr om kläder och hår. Men vi trivs riktigt bra, riktigt skönt när det inte är så där prytt. den enda nackdelen är väl att allt stänger klockan två, lite synd men som tur är verkar det finns gott om nachs här omkring.


Ja det var nog det mest nämnvärda tror jag.

Ni där hemma, som man saknar:
ta hand om er och varann.

M & P - tack för allt slit och stå ni gör där hemma för att hjälpa mig i min vardag här, väntar glatt på paketet från
er.


                                                bild från sommar´n får avsluta det hela.

tack för mig.
Kärlek / ds



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Denise Spelbacken

..Låt oss skåla för oss & för människorna som har oss. Förlorarna som hade oss, och de lyckliga som kommer möta oss.

RSS 2.0