Idioti


Är nog den bästa beskrivningen på norska skatteverket, alltså helt seriöst så verkar inte en enda kotte på det där stället veta vad de pysslar med. Var dit för två veckor sedan för att få ett nytt skattekort. Uppgav även min nya adress på kirkegate väldigt tydligt så det inte skulle bli något krångel då man får betala 50% skatt visst man inte har levererat in skattekortet till sin arbetsgivare innan lönen ska utbetalas. De sa att det skulle trilla ner i postkassan inom 4-5 dagar. Men tror ni det kom något, nej. Men gav dem några extra dagar för tänkte att det kanske bara var försenat. Men i morse var jag så förbannad att jag traskade dit och var nära att spricka då damen i kassan
bara satt där och log och sa med lugn stämma att de hade skickat det den 12 men att hon tyckte att det var lite rart att det inte kommit fram. Frustrerad, irreterad och allmänt sur frågade jag lite lätt till vilken adress de skickat det till.
Jo till vestrestrandgate svara hon.
så pissidioterna skickar det till en adress jag inte bott på, på över ett halvår. Jävligt bra jobbat.
Tur för henne att hon fixade ett tillfälligt skattekort annars vet jag fan inte vad jag hade gjort.
tur att man inte behöver dit förens nästa år igen.


Kärlek/ds


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Denise Spelbacken

..Låt oss skåla för oss & för människorna som har oss. Förlorarna som hade oss, och de lyckliga som kommer möta oss.

RSS 2.0