lugnet för stormen

I fredags drog Malin & Andre till Sverige så här satt en annan kvar själv i sin ensamhet. Men blev inte många timmar som jag behövde känna mig övergiven. Tanken var att fredags kvällen skulle spenderas framför tvn med kex, ost & ett glas rött. Men så blev det inte riktigt. Vid tio tiden ringer mina arbetskolleger och nästan tvingar mig att följa med ut på någon öl, efter mycket tjat från deras sida och mycket velande från min så bestämde jag mig för att inte vara en tråkkärring så switcha om och drog ner för att möta upp den. Dock blev jag med dragen till ett ställe jag aldrig vart på förut, visste faktiskt inte att det existerade, ett ställe vid namn midnight och kan väl säga som så att det var nog rätt förståligt att jag inte hade vetskapen om att det existerade, kanske inte det mest typiska Denise stället, och jag tror det märktes lite lätt. Alla satt och stirra på mig och jag lovar att alla tänkte samma tanke " va fan gör hon här egentligen", eller så var det väl bara för att jag var så förbannat snygg, nää skämt och sido men det blev faktiskt en riktigt trevlig kväll ändå, alltid kul att testa på något nytt. Nyttigt med lite omväxling så att säga.



Lördagen spenderades Ilag Med Stine och Annika, tanken var att vi tre skulle sitta hemma vid mig och förfesta och sedan dra ut på byn. Men Våra grannar fick nys om att vi satt här inne och det var tydligen mycket intressantare än att sitta ett gäng killar själva så det var ett springande utan dess like mellan lägenheterna innan vi till slut gav med oss på att vi kunde komma över till dem. Somliga var as kalas, somliga halv deckade någon gick på antibiotika en annan hade sin fjärde fylla i sitt liv, ja ni kan väl tänka er på ett ungefär hur det såg ut. Efter mycket om och men kom vi i alla ut på byn, och där mina kära läsare. Där uppenbarades sig den vackraste varelsen som jorden någonsin skådat, det mest symetriskt perfekta ansiktet med ett smile så avsmittande att ingen skulle kunna motstå det. Och ögongen som du bara inte kunde slita blicken ifrån. Ja jag tror nog att jag vart med om ett sånt där hallelujah moment, det kan vi nog leva på ett tag. Efter byn kommer man hem till ett mindre lyckat "moment" en av mina grannar har tagit tabrage på min säng och det var totalt omöjligt att få någe liv i han så det fick bli soffan för en annans del. Kunde ju vart värre, dock tror jag han hade en aning ångest på morgonen, haha. Egentligen inte mer än rätt.



Nu har Kristin anlänt hit, hon ska bo hos mig denna vecka, hur trevligt som helst. Så nu har inte jag tid med er något mer för nu ska vi fixa käk.

Kärlek/ds



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Denise Spelbacken

..Låt oss skåla för oss & för människorna som har oss. Förlorarna som hade oss, och de lyckliga som kommer möta oss.

RSS 2.0