bara för att man måste.

Man vet vad som måste göras men på något sätt blir det att man skjuter bort det, ibland skulle jag önska att jag var en av dem som bara tog tag i det direkt, rakt och ärligt, smidigt och sant. Men nu råkar det vara sån att jag är en av dem som försöker slingra mig runt omkring och i vissa fall kan det vara en fördel precis där och då, men som vi alla vet så funkar det inte i längden. Så jag kan väl säga som så att mitt kommande nyårs löfte är rätt spikat.
 
Så idag har jag tagit tag i det här med tvätten, så från halv sex till halv tio har jag bara tvättat och det var inte lite kläder vill jag lova, så nu hänger det saker på tork överallt i lägenheten, ser rätt och slätt ut som ett bombnedslag men det är sånt man får ta. Känns i vart fall förbannat skönt att ha det gjort innan jag tar lite semeter och lämnar Kr.sand för en visit hem till kära Sverige/Falun/Boda, tror det är precis det jag behöver.. komma bort och tänka på annat, umgås med nära och kära och bara slappa av!
 
Denna kväll avslutades på ett riktigt bra sätt den också, för efter allt tvättande bjöd Emma hem mig till sig på kex, permesanost och ett glas rötjut, hör ju inte riktigt till vanligheten men om man ska lyssna på Pär så är det ju fem glas rötjut om dan som gör gott för själen, haha, ja den kvinnan kan hon!. Men som sagt ett glas fick räcka för denna gång.
 
Kärlek/ds


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Denise Spelbacken

..Låt oss skåla för oss & för människorna som har oss. Förlorarna som hade oss, och de lyckliga som kommer möta oss.

RSS 2.0